X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)



Web Sitesi Tasarımı Püf Noktaları

Web’de sanal alemde var olmanın yollarından birisi de kusursuz tasarlanmış bir web sitesidir. Sosyal medya kanallarınız, sitenizi ya da ürünlerinizi tanıtan ve reklamını yapan diğer sitelerdeki bilgi, bağlantılar Web’de var olmanızı sağlar. Web ’deki varlığınızla yeni müşterilere kolaylıkla ulaşma, müşteri yorumlarına olanak tanıma, mobil cihazlar aracılığıyla erişilme, başarılarınızı ve hakkınızdaki olumlu yorumları gösterebilme gibi fırsatlara da sahip olabilirsiniz.

Web sitesi oluşturmak için öncelikle bir alan adına karar vermek ve bu alan adı kayıt işlemleri yapan bir yerden kaydettirmeniz de gerekmektedir. Söz konusu bu alan adıyla web sitesi barındırma hizmeti almanız da gerekmektedir. Alan adına karar verilirken ilk bakışta sitenizin ne ile ilgili olduğuna dair daha iyi bir fikir veren, kolay anlaşılabilen ve çok aşırı uzun olmayan bir ad tercih edilmelidir. Uzantısı ise eğer ticari bir işletmeyse .com şeklinde tercih edilebilir.

Web sitesi tasarımınız tamamlandıktan daha sonraki süreçlerde yapılacak ilk iş web sitenizi arama motorlarına kaydetmektir. Bu şekilde arama sonuçlarında web sitenizin çıkması sağlanabilir. Google, Bing ve Yandex gibi arama motorlarının kayıt sayfalarını da kullanabilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu için de çeşitli teknikler mevcuttur. Bazıları arama motorlarını ve ziyaretçileri aldatmaya yönelik olabilmektedir. Bu duruma siyah şapkalı teknikler adı verilir. Web sitenize ve saygınlığınıza kadar zarar verebilir. Yasal olan arama motoru optimizasyon teknikleri ise de çoğunlukla beyaz şapkalı olarak isimlendirilir. Organik, kaliteli bir içerik üretimi, uygun açıklama ve anahtar kelimeleri yerinde kullanmak bu tekniklerden sadece bazılarıdır.

Google Web Yönetici araçlarından Search Console^da sitenizi doğrulayacak ve arama sonuçlarında gösteren arama kelimelerini, bu kelimeler kullanılarak yapılan aramada sitenizin hangi sırada olduğunu, hangi arama kelimeleri ile yapılan aramalarda kaç kere sonuçlarda görüldüğü ve kaç kere tıklandığı da görülmektedir.